Wedding talk: Geregeld tot zover

by - maart 09, 2015

Iedereen die met het plannen van een bruiloft bezig gaat zal dit gevoel wel herkennen: waar begin je? Gelukkig maakt internet dit wat gemakkelijker voor je en kan je hele checklist downloaden. Natuurlijk is dit niet voor iedereen van toepassing, maar je kan er altijd ideeën en inspiratie van op doen. Zo trouwen wij bijvoorbeeld niet op het stadhuis of in een kerk maar op locatie. Hier moet ik andere dingen voor regelen als iemand die op het stadhuis trouwt. Gelukkig met wat vrije tijd en logische verstand kom je al een heel eind. Een ceremoniemeester of wedding planner is hier dan ook niet nodig, ik doe het allemaal lekker zelf en dit bevalt mij dan ook prima!

Het leek me wel leuk om eens een samenvatting te maken van zaken die al geregeld zijn. Gewoon omdat het kan, na de trouwdag kan ik namelijk geen leuke blogjes en collages hier meer over schrijven en maken. Jullie merken het misschien al wel, ik ben nog lekker aan het genieten van de voorpret!



Deze zaken zijn al geregeld:

 Onze trouwdatum
 Ondertrouw 
 Locatie van de bruiloft
 De dagindeling
 Hapjes en drankjes
 De taart
 De afsluiter van deze mooie dag: het diner
☑ De Fotograaf

De laatste tijd hebben we ook niet stil gezeten. Niet dat de bruiloft nu helemaal klaar is qua voorbereidingen maar we hebben het grootste en belangrijkste gedeelte al wel gehad.

Zo hebben jullie hier al gelezen dat ik eindelijk na maanden wachten mijn trouwjurk kon gaan passen. Gelukkig zat ze perfect dus ze kon gelijk mee naar huis. Nu ik precies de kleur en omvang van de jurk weet kan ik verder gaan met de planning. Zo heb ik de juiste schoenen voor onder de jurk al gevonden en heb ik nu ook een duidelijker beeld wat ik met mijn sieraden aan wil. Dus ☑ De jurk en ☑ De schoenen kan ik ook van de to-do lijst afstrepen.



Zonder gastenlijst kan je geen kaarten gaan versturen. Na veel wikken en wegen zijn we er dan toch uitgekomen en zijn we beland op een aantal van 40 gasten. Een klein gezelschap die ook gelijk heel de dag gezellig bij ons blijft. Met de lijst compleet zijn we begonnen met de kaart te 'maken'. Nu is het alleen nog even afwachten op de proefdruk en dan kunnen ze besteld worden. De zaken ☑ Gastenlijst compleet maken en ☑ proefkaart aanvragen zijn dus ook klaar.

Met veel trots kan ik ook vertellen dat onze zoektocht naar trouwringen ook ten einde is gekomen. We hebben hele mooie ringen op het internet gevonden en onze plaatselijke juwelier gaat deze namaken voor ons. Als ik de ringen binnen heb zal er natuurlijk een blogje over komen.   De trouwringen  streep ik dus ook af.

En als laatste heb ik ook de kapster geregeld. Zij zal s'ochtend bij ons thuis komen om mijn haar en dat van mijn moeder mooi te maken. Aangezien ik een kort, a-symmetrische kapsel heb waarbij ik niet teveel poespas wil, zijn we geen proefkapsels nodig. Een  ☑ Kapster vinden gaat dus ook van de to-do lijst af. 

Zaken als de sieraden, het bruidsboeket en corsages, het pak van Chris, het vervoer en de huwelijksreis gaan we de komende tijd mee bezig. Hopelijk vonden jullie het leuk om een kijkje in mijn huwelijks planning te nemen, binnenkort zal deel 2 online komen.



You May Also Like

8 Reacties

  1. Veel geregel he? Wij hadden een krappe 9 maanden om als te regelen. Wij dachten dat we tijd zat hadden. Maar was meer dan we gedacht hadden. Uiteindelijk liep de bruiloft gewoon oke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wouw wat heb je al veel geregeld, ik zou langzaam enkel meer de drang krijgen om het sober te houden. Nu was dit al mijn wenst dus dit scheelt :) Geniet van de aankomende tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat veel al! Wij zijn nog lang niet zover hihi.. Maar zullen ook niet een hele grote bruiloft hebben. Iedergeval is de locatie geregeld, alles bij de gemeente ook en hebben we onze trouwringen. Vandaag gaan we aan de planning beginnen zodat we ook weer een proefdruk van de kaarten kunnen bestellen. Want die mogen er ook binnenkort wel een keertje uit. Ben benieuwd naar deel twee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jullie hebben ook al een mooie start :) Het ligt er vooral aan wat je allemaal wilt doen heb ik wel gemerkt. Wij hebben een hele dag planning, hier moeten wij dus ook veel voor regelen. Van de kapster en visagie in de ochtend, tot de fotograaf, tot aan de middag indeling tot het diner.

      Verwijderen
  4. Leuk hoor al die voorbereidingen. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een hele geruststelling waarschijnlijk nu je zoveel van je lijstje kan afvinken. Hopelijk moet je de dag zelf aan niets meer denken en kan je dan volop genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Altijd leuk te lezen wat er al is geregeld en waar jullie nog mee bezig zijn... Veel plezier met de laatste voorbereidingen. Voor je het weet is het zover<3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk! ik vind het op zich meevallen hoor. Eerst hebben wij het gemeentehuis, de zaal en de band geregeld. Mijn jurk heb ik laatst uitgezocht. En fotograaf ook geregeld. Straks de kaarten het pak de ringen nog. Vervoer wordt geregeld door mijn vader. Want wij gaan met de koets. Ik ga op de ochtend gewoon naar de kapper om mijn haar in model te maken. De zaal regelt alles qua eten en drinken.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥