No Poo Methode #2

by - juli 09, 2014

Een tijdje terug konden jullie lezen dat ik met de No Poo Methode ging beginnen. Ik heb het eerst goed de tijd gegeven voordat ik een update wou geven. De eerste weken was dit erg wennen. Overal werd al wel aangegeven dat je haar hier eerst 6 a 8 weken aan moet wennen voordat je resultaat ziet en dat klopt ook wel.  Nu een ruime tijd later kan ik oprecht zeggen dat dit voor mij een geweldige methode is. Ik was mijn haar nu 1x per week en het is alles behalve vies of vet. Mijn haar heeft weer volume en veerkracht. Wel is het wat droger maar dat komt door de Baking Soda. Met alleen Appelazijn vond ik mijn haar niet schoon genoeg dus ging ik na twee weken ook Baking Soda gebruiken..  De droge punten zijn gemakkelijk te verhelpen met wat kokosolie.


Voor de vergelijking heb ik twee foto's naast elkaar gezet. De linker is van een twee jaar terug. 

Hier heb ik nog mijn eigen haarkleur, maar hier is de lengte van het haar vergelijkbaar. Het is vooral erg vet en het enige model wat erin wou blijven zitten is de slag in de punten. De rechter foto is vandaag genomen, helaas met weinig licht maar met dit regenachtige weer is het even niet anders. Zoals jullie kunnen zien zit er veel meer slag in en ook meer volume. Ik heb geen stylings producten gebruikt, ik heb 4 dagen geleden mijn haar voor het laatst gewassen en ik ben niet naar de kapper geweest. Het is dus echt hoe mijn haar nu zit. Wat een verschil hé!?

Laatst heb ik voor het eerst mijn haar weer eens gewassen met een klein beetje conditioner om te kijken wat het effect zou zijn. En ja hoor, mijn haar viel weer in het oude patroon: slap en heel vet! Ongelofelijk toch wat die ‘goede haarverzorging producten’ eigenlijk echt met je haar doen! Ik ben er dus wel klaar mee, alle shampoo’s en conditioners zijn hier verdwenen en ook alle haar verzorging producten behalve de kokosolie. We gaan gewoon verder met de No Poo Methode..


You May Also Like

10 Reacties

  1. Wat fijn dat het zo goed is aangeslagen, hier gaan we ook weer beginnen als mijn flesje op is (en die is bijna op) hopelijk deze keer langer vol houden! (en een handdoek de eerste tijd om me kussen ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je het ook weer gaat proberen, misschien heb je een te lage dosering Baking Soda gebruikt?

      Verwijderen
  2. Mooi, wat een verschil! Ik heb er al op meerdere blogs over gelezen, en denk er ook wel over om het te proberen, maar ik zie op tegen de eerste weken...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij iedereen verschild het natuurlijk, maar ik vond het erg meevallen. Op de geur en het gemis van schuim dan na. Ik kan het echt iedereen aanraden :)

      Verwijderen
  3. Je haar zier er inderdaad veel voller uit Michelle.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je haar ziet er mooier en voller uit. Net of het meer leeft ;p. Zou het ook wat voor mij zijn? Ik heb ook vaak vet haar???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je zou het altijd een aantal weekjes kunnen proberen ;) Deze methode wordt ook vaak aangeraden met mensen met haar en hoofdhuidproblemen maar ook voor vet haar.

      Verwijderen
    2. Moet ik er dan ook dagen gelijk tussen laten??! Of pas wassen als het weer vet wordt??!!

      Verwijderen
    3. Je haar heel vaak wassen is minder goed omdat je dan de natuurlijke vetlaag verwijderd. De normale shampoo's doen dit sowieso te grondig. Met Baking Soda is dit al minder maar je zal je haar er langzaam aan moeten laten wennen. Bij sommige mensen is het haar heel vet met de no poo methode in het begin en bij anderen ( zoals ik) heel droog. Maar volgens mij worrdt er maximaal 2x per week met baking soda gewassen.
      Iedereen heeft hier zijn eigen methode voor. Ik zou eens op No Poo Methode google'en en dan vooral de stukjes met Baking Soda lezen.

      Verwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥