Bloemenpracht #2

by - juli 05, 2014


Er wordt wel eens gezegd dat je met een tuin altijd bezig blijft, dat geldt voor een 
balkon echter ook. Vandaag gingen we weer op pad voor een paar nieuwe plantjes.
Enkele waren overleden door de warmte of door ziekte. Het was weer hoog tijd
 voor verandering en wat nieuws op ons balkonnetje..

Campanulla of ook wel Klokjesbloem is een favoriet van ons. Het is een sterke plant met
de mooiste bloemetjes. De viooltjes hebben bijna 5 maand hun kleuren laten zien, maar
nu waren ze toch echt op. De Campanulla mag het nu gaan overnemen.

De Rhododendron van 4 jaar terug heeft nu toch plek moeten maken. Zijn wortels
waren zo aangetast dat hij niet meer te redden was. Daarvoor in de plaats hebben we
een roos meegenomen. We zijn erg benieuwd aangezien dit de eerste roos in huize
kersenbloesems is. 

You May Also Like

4 Reacties

  1. Mooie plantjes zijn dit, de klokjesbloem is een dankbaar plantje en bloeit twee keer per jaar.
    Ik weet haast zeker dat het balkon er heel gezellig uit ziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Die klokjesbloem heb ik ook wel eens gehad maar die ging al weer heel snel dood.. Ik denk dat je altijd wel bezig blijft ook al heb je alleen maar een paar planten binnen staan. Die moeten toch ook goed verzorgd worgen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wauw, mooi. Vooral de laatste foto

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥