Plantjes update

by - juni 09, 2014


De laaste tijd is er veel veranderd bij de zaailingen. De combinatie veel zonlicht en water
zorgen voor mooie groeischeuten. Tijd voor een update dus!..

Allereerst de nieuwe Bonsai kweek kits. Bij de Action kocht ik twee pakketjes om zelf
Bonsai boompjes te kweken. Of dit gaat lukken is natuurlijk afwachten maar de eerste
twee sprietjes zijn al zichtbaar. 

De minitomaten eren hun naam, de plantjes zijn namelijk nog steeds erg mini. Wel zijn al
enkele knopjes zichtbaar. Tijd om overtollige takken en blad weg te halen dus. Ook
zijn ze nu lekker naar buiten in een grotere zinken emmer verhuisd.

De viooltjes deden het wel zo goed de laatste paar weken. Van kale stengeltjes tot
knopjes tot prachtige bloemetjes. Ook deze kleintjes mochten naar buiten verhuizen.

En dan de Passiebloem. Het blijft een plantje dat mij blijft verbazen. Eerst kwamen ze niet
op en stond ik op het punt om de bakjes leeg te maken. Toen kwamen ineens 3 stekjes op.
Groeien deden ze in het begin niet echt, en ook gingen enkele alweer dood. Tot 3 weken 
terug, toen kreeg het grootste stekjes ineens een heuse groeischeut en groeide en groeide hij
maar door. De grootste staat nu ook buiten tegen een klimhekje. Maar kijk eens, er zijn 
alweer drie andere stekjes opgekomen.. 


You May Also Like

5 Reacties

  1. Wat een leuk blogje, volgens mij worden niet alle tomaten planten groot, ik heb hier 2 verschillende staan,
    1 = snoeptomaatjes en die plant is echt nog erg klein.
    2 = gewone tomaten en die plant word al erg groot.

    Ik denk dat het per soort verschild :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oke goed om te weten. Dit is ook nog maar de tweede keer dat ik tomaten zaaide en de vorige werden erg groot. Dus automatische denk ik dan: wat doe ik fout haha :P

      Verwijderen
  2. Leuk dat je zelf de plantjes opkweekt Michelle.
    Ik ben benieuwd of en wanneer je de tomaatjes kan eten.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben benieuwd naar de Bonsai! Ik heb hem zelf ook gehaald bij de action maar nog niet mee begonnen. Eerst maar even ons huisje klaar hebben en dan ga ik ook het 1 en ander zaaien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke update, gaat de goede kant op!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥