Ziekenboeg #2

by - januari 17, 2014



Tjonge wat een week was dit! Eerder konden jullie al lezen dat we met spoed naar de 
dierenarts met Tommie moesten (klik) en twee dagen later werd Sirus, het konijn ineens
ziek. Een ooit zo vrolijk konijntje zakte ineens helemaal in. Hij wou niet meer eten of 
drinken, zat zielig stilletjes in een hoekje en zag er gewoon heel ellendig uit. Gelukkig weet
ik door mijn opleiding er iets meer vanaf dus ik ben op tijd begonnen met dwangvoeren.
Dit heeft hem de vorige keer er ook boven op gekregen (klik) maar helaas duurt het nu
  wat langer, vanaf dinsdag al. Ondertussen zijn we al twee keer bij de dierenarts geweest,
zijn we 2 injecties verder, twee verschillende medicijnen en een paar potjes Olvarit.
De oorzaak is nog niet duidelijk. Verminderde weerstand, een luchtweginfectie, gas in
het maagje het kunnen allemaal oorzaken zijn. Heel misschien te lange kiezen, maar dat 
betwijfelde ze en dat kan je pas onder narcose met zekerheid zeggen. Dus we moeten het
nog maar even afwachten. Ondertussen voer ik hem handmatig om de paar uur. Gelukkig
kan ik wel met zekerheid zeggen dat Tommie er weer helemaal boven op is gekomen =)

Duimen jullie mee dat Sirus er ook weer goed vanaf komt?


You May Also Like

4 Reacties

  1. Ik hoop dat iedereen weer snel op zijn vier pootjes staat en de dierenartsbezoekjes achterwegen kunnen blijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop dat hij snel weer opknapt.
    Het is altijd zo zielig als beestjes iets mankeren.
    Sterkte met alles.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥