Duidelijkheid

by - januari 27, 2014


Langzaam maar zeker wordt alles wat duidelijker, zowel bij de Fall Fairy als in
mijn persoonlijk leven. De vervolgafspraak bij de geneticus voor onze kinderwens
staat gepland en ook worden de schoolafspraken wat serieuzer ingepland om toch
nog dat stukje papier aan het eind van dit schooljaar te kunnen behalen. Spannende
dagen dus. Ook heb ik eindelijk een diagnose voor o.a mijn rugklachten, zowel de
dokter als de fysiotherapeut weet het zeker: Hypermobiliteitsyndroom. Aan de ene
kant ben ik er natuurlijk blij mee, we weten eindelijk wat alle klachten veroorzaakt
( want ja, na 1.5 jaar heb ik nog steeds dezelfde en zelfs meer klachten) en kunnen we nu
gaan kijken hoe we dit gaan aanpakken. Aan de andere kant is het minder leuk
want het wordt ook wel chronische genoemd. Pas als ik tegen de 30 a 40 jaar
aan loop, zouden de meeste klachten minder moeten worden. En je hebt ineens
de bevestiging dat er ook daadwerkelijk iets 'mis' is met je.. dat is wel even zuur.
De komende tijd gun ik mezelf dan ook maar de tijd om aan deze diagnose te
wennen en te realiseren dat het waarschijnlijk blijvend is. Ondanks dat het op
school steeds drukker wordt moet ik proberen om de rust te bewaren. Zowel
lichamelijk als geestelijk.Gelukkig helpen de mooie kruisjes aan de Fall Fairy
hieraan mee..

You May Also Like

13 Reacties

  1. Spannende dagen dus.. Hopelijk komt het allemaal goed. Veel succes met alles.. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het borduurwerk wordt steeds mooier!
    Spannend, het genetisch onderzoek en de afspraken op school.
    Wat je rug betreft: nobody is perfect (iedereen mankeert wel wat hoor!), maar dat is makkelijker gezegd dan te accepteren. Sterkte met al die lastige zaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het borduurwerk vordert goed, ik vind het heel mooi.
    Sterkte met alles, soms moet je accepteren dat je niet alles meer kan.
    Maar als je nog zo jong bent, lijkt mij dat heel lastig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sterkte ermee. Een chronische ziekte is zeker als je jong bent niet makkelijk te verteren. Uit ervaring weet ik dat je tegen veel dingen aanloopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het is fijn om te weten dat het beestje een naam heeft. Maar eigenlijk is het ook niet leuk.
    Succes aankomende tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat zijn idd spannende dingen meid! Hopelijk kun je er een beetje rust in vinden. Iig fijn dat je je rust kan vinden in creative hobby's; vind ik zelf ook heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een toestand! Gelukkig kan je je ontspannen bij je borduurwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er mooi uit Michelle. Sterkte met het medische, ik herken het helaas, hopelijk kunnen ze het verlichtten. Groetjes Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo,

    Succes bij de dokter en met het schoolwerk en met je "etiketje" dat je hebt gekregen nu.
    Sterkte meid !

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ai, wat erg van je rugproblemen :-( Dat je zo lang zonder diagnose hebt gelopen zeg... Ik krijg vandaag een MRI voor mijn knieprobleem dat nu bijna drie maanden bezig is, en ik vond dat al verschrikkelijk lang... :-S

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het kan inderdaad verschrikkelijk lang duren! Want ik loop al langer met klachten, vanaf mijn 14e al ( heftige polsklachten die uiteinde ook bij de hypermobiliteit horen) en sinds 3 jaar echt met de rug. Dus dat is al 8 jaar in totaal..

      Verwijderen
  11. Succes met je rug! Gelukkig kan je lekker ontspannen bij borduren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. veel geluk met je rug.

    prachtige borduur update

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥