Haat-liefde verhouding

by - augustus 19, 2013


Iedere keer verbaas ik er mij weer over hoeveel inspiratie je op het grote web kunt vinden.
Duizend en één webshops zijn gevuld met de mooiste patronen, materialen en wol- en katoen
soorten. Afgelopen week kwam ik bovenstaande bolletjes tegen. Normaal haak ik nooit met
katoen ( katoen en ik ging gewoon niet samen) maar deze mooie duo kleur moest ik gewoon 
hebben. Na een beetje rondgekeken te hebben kwamen er al snel andere mooie dingen en 
kleuren in mijn winkelmandje terecht. Per ongeluk hoor ;) Met de blauwe kleur heb ik
onderstaande Pauw gehaakt. Het patroon is van Christel Krukkert. Het blijft wennen, die
dunne, gladde draden. De Amigurumi's worden ook een stuk kleiner.


Ik ben nog niet echt overtuigd. Waar ligt jullie voorkeur?


You May Also Like

11 Reacties

  1. Qua wol ga ik denk ik toch voor de 'normale' garen die ze bij Wibra/Zeeman verkopen. Deze verschillen soms als een beetje in dikte e.d.
    Katoenwol vind ik eigenlijk alleen fijn om mee te werken voor onderzetters of pannelappen!

    Maar die amigurumi is echt ontzettend mooi geworden Mies! Hoe groot is ie?

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind alles wel fijn, het liefst kwaliteit garen dat dan weer wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik werk met katoen. En dan zo klein mogelijke haaknaald. Dan wordt het kleiner en mooi strak. Tenminste dat vind ik.
    En de rest heb ik ook met katoen en haaknaald 2 gedaan. Dus wil ze allemaal graag een beetje in dezelfde verhouding.
    Alleen met dat sprietjesgaren. Ben ik nu een schaap aan het haken. En daar heb ik echt een haat-liefdeverhouding mee. Ondanks haaknaald 2,5 is het gewoon een lastige klus. Maar volgens mij wordt het wel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is prachtig! Ik ben geen haakster maar mijn zus (kan je volgen op pinterest, http://pinterest.com/karienhobby/) zweert bij katoen voor amigurimi's. Nu haakt ze een deken met acryl, ben benieuwd wat ze daarvan vindt!

    Groetjes,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik werk veel met scheerwol, maar maak dan ook geen amigurumi's en zo ;-) Om te haken toch vooral katoen; van acryl, zoals ze bij de zeeman en wibra verkopen, krijg ik al snel hele zweterige, prikkerige handen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke pauw. Was er ook aan begonnen, maar dan met rode veren. Gewoon, omdat ik wel rood had en geen groen. Maar momenteel ligt die even in de doos en ben ik weer met andere dingetjes bezig...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schattig beestje! En ik herken mezelf nogal in het feit je te 'verliezen' tijdens het internetshoppen ;) Het is gewoon zo makkelijk en leuk! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie pauw!
    Ik koop meestal gewoon bij de zeeman wol of bij een wol winkeltje. Volgens mij is dat meer gewone wol?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het zo geweldig wat jij maakt.
    Je bent echt heel creatief, compliment.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥