Kledingkast opruiming

by - juli 30, 2013

Toen ik bij Elisa haar logje over de opruiming in haar kledingkast las bedacht ik mij dat de mijne ook
wel weer aan een opruiming toe is. Toen wij de zolder hadden verbouwt tot slaapkamer hadden we
samen alle kleding al uitgekocht aangezien we nu een kleinere kast kregen. Alles wat niet meer mooi
was of niet meer paste ging de deur uit. 3 grote vuilniszakken werden verdeeld over 'Het Goed' en 
de prullenbak. Toch bleef er (te)veel kleding over. Ik schreef al wel vaker dat ik soms moeite heb
met kleding kopen, omdat ik meerde dingen/stijlen leuk vind. Zo had ik een periode dat ik ineens
alles in bruin en natuur tinten wou hebben.  Dit duurde een paar weken en daarna vonden al veel
kledingstukken hun weg naar 'Het Goed'. 

Zwart en paars/roze overheerst. Hier en daar vind je nog wat verdwaalde 'bruine kledingstukken'
omdat ze nog van pas kunnen komen. Ook de jurken die ik vorig jaar op Castlefest heb gekocht
kan ik nog geen afstand van doen. Terwijl ik ze nooit aan heb gehad, ze liggen op het 'twijfel stapeltje'.
Ondertussen begin ik te ontdekken dat donkere kleding met een vleugje 'goth' toch het beste bij mij
passen. Deze kleding werd soms weer weggelegd maar altijd kwamen ze weer naar voren..

Hieronder laat ik jullie een paar favoriete kledingstukken van mij zien.

Een t-shirt die ik laatst bij de Large besteld..


Mijn rozen corset 

Een rokje met spinnenweb-kant en met verschillende lengtes.

En na een uurtje sorteren en opvouwen ziet het er zo uit. Bovenaan de jurken, daarnaast
de t-shirts en daaronder mijn 3 broeken en 3 rokken.  De rechterfoto laat vooral mijn
kleding zien die ik niet meer vaak aan heb. Deze zullen op stage worden gedragen. Achterin zie je 
het 'twijfel'hoekje. Over deze  kledingstukken ga ik eens goed nadenken. Enkele stukken had ik 
al proberen door te verkopen op marktplaats, maar helaas heb ik nog geen succes gehad. 
2 kleding stukken vonden dit keer hun weg naar de prullenbak.

Heb jij een bepaalde techniek om je kledingkast op te ruimen of opgeruimd te houden?




You May Also Like

9 Reacties

  1. Leuk artikel. Vind je shirt met de kat erg leuk.

    Liefs vanuit Bosnië,
    Kiki | Chicks About Fashion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms kan uitzoeken idd goed zijn, heb ik laatst ook nog gedaan voor de verhuizing. En geen afstand doen van dingen ken ik. Ook ik heb nog een gothic jurk & rok liggen die ik bijna niet gedragen heb. Maar verkopen of weg doen kan ik ook niet.
    Ik heb niet echt een techniek. Al heb ik mijn werk kleren wel op een aparte stapel naast mijn gewone kleren. En dat eerste tshirt is echt leuk :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke favoriete dingen, beetje mijn stijl van een jaar of wat terug... vind het nog altijd zo mooi! Leuk om te zien en heerlijk he, die ruimte!
    Valhalla

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat geeft een heerlijk gevoel, lekker opgeruimd! Teveel kleding heb ik geen last van, ik heb vandaag wat bijgekocht om ik te weinig heb. (In tegenstelling tot mijn hobby-spullen, daar heb ik mega-veel van...).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat je ook je kast hebt opgeruimd, wat zijn wij qua stijl een wereld van verschil. Dat maakt het extra leuk dat we het zo goed vinden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. grote kuis moet eens gebeuren he, was hier een tijd geleden ook zo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het shirt met de kat vind ik mooi.
    Voor de rest verschillen wij te veel wat smaak betreft, maar dat zal denk ik ook met de leeftijd te maken hebben.
    Als ik kleding heb wat niet meer gedragen wordt en wat nog goed is breng ik weg naar de kringloop winkel, zo kan een ander voor weinig geld toch iets kopen.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ruim ook regelmatig mijn kast op, kwestie van het overzicht te behouden. En ik doe vaak dingen weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goed bezig! Heb pas mijn kledingkast opgeruimd.. Doe het gewoon 1 keer in de zoveel maanden om het een beetje bij te houden

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥