Waxmelts

by - mei 16, 2013

Ik houd van geuren! Of het nu pas gemaaid gras is, een zelfgebakken appeltaart, parfum
of wierook is ik houd ervan. Vele uurtjes werd er wierook op mijn zolderkamer gebrand.
Mijn vader klagend over de vieze, sterke geuren. Hmm heerlijk. Toen. Vandaag de dag
kan ik het ineens niet meer verdragen. Hoofdpijn, lichtelijk duizelig worden, dit zijn 
de twee dingen die ik vooral van deze geurende stokjes krijg. 

Kegeltjes of stokjes,  raam open of dicht, een half stokje of minder het maakt geen verschil.
Heel jammer want een lekker luchtje door je huis hebben is niet verkeerd. Zo leerde ik geurolie
kennen, jullie kennen ze vast wel. Die druppeltjes voor in zo'n brandertje? Dat gaat gelukkig
wel goed omdat het denk ik wat subtieler is, zodoende ging ik eens verder zoeken.


Ik kwam op waxblokjes met de lekkerste geuren uit. Ze worden Soy scents, Soy wax of 
Wax melts genoemd. Het zijn kleine blokjes (of blaadjes) van sojawas met kleur- en geurstoffen. 
Vele geuren zijn er te vinden. Ik bestelde mijn Waxmelts bij Waxmelts.nl . O.a de geuren
Zwarte bes, Blauwe bosbessen muffin, Lentefris, Sea spa en Tiramisu werden besteld.


 mijn bewaardoosje van de voormalige wierookstokjes wordt ook weer gebruikt.

Ieder blokje gaat 8 uur mee, best lang voor maar 0,60 cent! Zeker een aanrader want ze 
ruiken heerlijk.. Geen wierook meer voor mij hoor, ik ben nu verslaafd aan de Waxmelts.
Iedere avond ( en soms de middag) brand ons brandertje, heerlijk ♥

Kenden jullie deze wasblokjes met heerlijke geuren al?




You May Also Like

16 Reacties

  1. Hoi Michelle,

    Wat superleuk om te lezen! Fijn om te horen dat ze je bevallen.

    Groetjes Daniëlle
    Waxmelts.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Daniëlle,
      leuk dat je even kwam lezen bij mij, graag gedaan hoor!
      Je hebt een super leuke webshop opgezet, tot de volgende keer ;)

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Graag gedaan ^^ Ik vind het zelf ook super om zo inspiratie bij anderen op te doen, dus ik dacht.. waarom zelf niet eens zo'n tip delen? :P

      Verwijderen
  3. Ahh heerlijk lijkt me dat zeg! Ik steek wel wierrook aan, maar dan wel van moeders geuren. Van de wierrook van Xenos ed krijg ik ook hoofdpijn. Een tijd terug heb ik ooit eens een oliebrandertje gekocht en wat waxmelts van xenos in gehad. Ook erg fijn! Bij vriendjelief heb ik wierrook regelmatig aan. Samen genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lovely. I will have to find them or find recipe to create my own. I love incents too. I have many for the many moods. LOL Lemongrass, Dragon's blood and Eygptian Musk are my favorites. They make me happy and my spirit content.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk! Ik brand ook best vaak zo'n oliebrandertje. Ik ben trouwens echt benieuwd naar de tiramisu-geur, misschien ga ik zo ook even naar die site! ;) Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat word de volgende die ik ga uit testen, ik laat het nog weten hoe die was ;)

      Verwijderen
  6. nee ik ken ze niet. Tiramisu..heerlijk lijkt mij dat! Ik ben ook dol op geurtjes maar ook ik kan zeker niet alle geuren verdargen. Fijn dat je er nu weer van kunt genieten. Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Michelle

    Ik heb ook ooit zoiets zonder lont gehad maar dat was een vaste harde waxschijf. Er hoorde een speciale brander bij: Drie Boeddha'tjes met daarop een glazen schaaltje. Het waxschijfje zet uit tijdens het smelten en het liep bij mij over de rand.

    Ikzelf brand graag wierook: Nag Shampa en egyptische die ik van mijn zoon heb gekregen, die ruikt heerlijk.

    Maar ik brand meestal een waxinelichtje onder een brander met een schaaltje water en een druppeltje patchoulli ( uit de wereldwinkel)

    Geniet van je geurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die druppeltjes in water zijn ook altijd heerlijk, ik breek daarom mijn blokjes altijd in 3'en niet elk brandertje is even groot inderdaad.

      Genieten lukt zeker, heb nu de geur Platteland erin.

      Verwijderen
  8. ik heb laatst ook een brander gekocht en al helemaal verzot op dat ding! ik heb tot nu toe alleen pas vanille, maar ik wil zeker experimenteren met andere geuren! deze klinken allemaal erg lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat ze bevallen! Have fun ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. nee dank je ben allergisch voor parfum en voor deze dingen ook. Ik haat vooral die "krengen" van airwick wie mensen voor de frisse lucht in huis hebben. Heb dan een dag hoofdpijn daarna en dit valt voor mij in dezelfde luchtjes.... ik sla over!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is erg jammer Liesbeth, dan kan je ze inderdaad maar beter overslaan :( Ik moet wel zeggen, ik ben ook gevoeliger geworden voor bepaalde geurtjes. Alleen de subtielere luchtverfrissers en geur dingentjes hebben wij..

      Verwijderen
  11. Leuk! Ik heb ze laatst besteld bij waxxies.nl en ze zijn heerlijk! (en nog goedkoper ook) :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥