Ziekenboeg

by - april 02, 2013

Gisteren schreef ik dat er eindelijk weer eens aan de Fall Fairy
geborduurd werd. Maar vergis je niet, dit afgelopen weekend
was alles behalve rustig en vrolijk. Mijn konijn Sirus stopte namelijk met eten. Konijneneigenaren weten wel hoe belangrijk dit is voor een konijn. De darmen van een konijn moeten continue in beweging blijven, ligt dit stil, al is het 'maar' 24 uur dan is het dodelijk voor het konijn.

Zaterdagavond merkte ik dat hij niks wilde eten van zijn avondbrokjes. Even in de gaten gehouden en toen heb ik hem eens opgetild. Sjonge kreeg een hartverzakking, het arme beestje was zo slap als een vaatdoekje! Terwijl hij dezelfde dag nog gewoon gegeten had.

Snel begonnen met dwangvoeding dus en dit heb ik s'nachts ook nog een aantal keer herhaald. Op de foto hier links kan je zien hoe wij erbij zaten.. Weten we gelijk hoe het zou zijn met een klein baby'tje ;)  Verschrikkelijk om een eens zo levendig konijntje zo ellendig te zien! Zondag begon hij al iets op te knappen maar heb ik toch voor de zekerheid de spoeddienst van de dierenarts gebeld.


Omdat hij het dwangvoer goed binnen hield en alweer wat levendiger werd mocht ik het nog even aankijken. En ja hoor, zondag avond begon meneer van zijn appeltje te eten. Wel voor de zekerheid doorgegaan met zijn dwangvoeding want hij wilde nog niet drinken.

Vandaag ging het al een stuk beter, hij eet weer hooi en drinkt zelfstandig.  We zijn wel even nog langs de dierenarts gegaan, omdat hij nog steeds geen brokken wil eten. Maar de dierenarts vond niets bijzonder. Waarschijnlijk last van gassen in het buikje. Medicatie hiertegen gekregen en dit kan ik ook goed op voorraad houden, de volgende keer ben ik dus beter voorbereid ;)

Ondertussen zie je hem gewoon weer opleven en ben ik gewoon heel blij dat hij er (zo snel) bovenop is gekomen. Geen vrolijk weekendje dus, maar mijn huisdieren zijn mijn alles dus ik heb het er graag voor over Hopelijk blijft het vanaf nu de goede kant op gaan..

You May Also Like

11 Reacties

  1. Hoop dat je nijn snel beter wordt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh..schrijf ik net..heerlijk zo'n dagje! en idd..zo kan het zomaar heel anders lopen. Gelukkig gaat het weer beter met je beestje..wat een lief konijn!! Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig gaat het weer beter met je konijn. Ik weet wat het is, zo heb ik eens twee nachtje opgezeten bij mijn jonge kater van negen maanden. Onze Figaro heeft het toen helaas niet gered! Maar ik begrijp maar al te best dat je dieren je dierbaar zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een ellende, maar goed dat het nu beter gaat

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat alles ondertussen weer beter gaat! Goed gedaan met die dwangvoeding.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oef, gelukkig is alles weer in orde! ja met huisdieren moet je altijd op je hoede zijn he, hadden ze allemaal maar zo'n baasje zoals jij!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Marleen, erg lief van je ;)
      En inderdaad je moet altijd goed opletten,zeker bij konijnen en knagers..

      Verwijderen
  7. Komt wel goed al kijkt hij op de foto wel een beetje triest.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn dat het al een stuk beter met hem gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoop dat het inmiddels al beter gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja de laatste twee dagen gaat het eigenlijk heel goed :)
      Hij eet en drinkt weer zelfstandig dus het bijvoeden is niet meer nodig. Wel even goed opletten op een eventuele terugval.

      Verwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥