Borduren en persoonlijk update

by - februari 07, 2013


Ik vond het wel weer eens tijd worden voor
een update van haar. Ik ben nu eens een keer
onderin verder gegaan met borduren ipv van
boven naar beneden. Mede door het vele
glitterdraad die rechts-boven in zit ^^
Ondanks dat ik op het moment meer mijn draai
kan vinden met haken is ze toch wel een stukje
opgeschoten.

Ook wordt het weer eens tijd dat ik
over mijn gezondheid schrijf. Hier en daar lezen
jullie steeds dat ik nog steeds rugpijn heb. Ik
loop hiervoor (alweer) bij een andere Fysio en
ik ga de derde week in. In de eerste week kreeg
ik een rugscan en daarop is wel het een en ander
te zien.De wervels bewegen niet goed mee.
Zwakke rug- en buikspieren, uitstraling naar het linkerbeen, krachtverlies en mijn bekken staan scheef.
Dat betekend: pijn, vermoeidheid en weinig mogen
doen.


We zijn met een nieuwe behandeling begonnen maar dat ging in combinatie met mijn lichaam (alweer) niet goed dus daarmee moeten we ook weer rustiger aan gaan doen.  Dat betekend wel dat de behandeling langer gaat duren. Ondertussen mag ik maar 2 a 3 uur per dag mijn rug belasten. Dus ook mijn schooluren zijn flink ingekort! Om de 3 uur moet ik verplicht plat liggen en ik mag veel niet doen. Voor mijn opleiding was dit  een flinke klap maar ook voor mijn prive leven! Ik moest stoppen met werken en stage lopen.

De vraag of ik mijn opleiding kan afmaken stel ik mijzelf nu. Ook het financiële stukje ivm de studiefinanciering wordt steeds onzekerder. Veel vermoeidheid, frustratie, pijn en  ongemak vullen mijn dagen. De vraag of mijn zwakke rug ooit helemaal zal opknappen  kunnen ze niet beantwoorden en zelfs nu ik zo weinig doe, doe ik soms nog teveel voor mijn lichaam.

-Link-

In korte tijd is er veel veranderd. Op school moet er weer gepraat worden want ik mis teveel, ik kan aan veel lessen niet deelnemen en zit met studie vertraging. De motivatie om een jaar over te doen en misschien ook wel twee is er niet, zeker niet omdat dit beroep niet meer haalbaar voor mij is.  Ik hoop dat ik morgen in mijn gesprek meer duidelijkheid krijg. Of het nog wel loont om verder te hobbelen met deze opleiding, iets waarvoor ik 2 jaar flink me best heb gedaan. Maar nu de wil, motivatie en het kunnen flink gedaald is... Nu weten jullie ook een beetje meer wat hier allemaal speelt.


You May Also Like

11 Reacties

  1. Wow, wat heftig allemaal! Sterkte morgen (en natuurlijk de rest van de tijd)! Je borduurwerk is trouwens heel mooi aan het worden! :)

    Liefs, Annabel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik word hier even stil van, wat een ellende. Hopelijk is er gouw duidelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. je borduurwerk is erg mooi. Niets vervelender als je lijf niet wil meewerken met datgene wat jij wilt, sterkte met alles..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, sterkte met alles! Jammer, dat je misschien de keuze moet maken naar een ander beroep.
    Je borduurwerk wordt mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje wat een gedoe allemaal zeg! Hopelijk gaat je gesprek vandaag goed, veel suc6!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heftig zeg. Heel veel sterkte met alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze wordt echt heel erg mooi! Heel veel sterkte met je rug en hopelijk vind je een goede oplossing.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je borduurwerk word prachtig, alle beetjes helpen.

    zouden steunzolen niet helpen om je bekken terug in recht te krijgen ?

    Of een verhoging aan 1 van je schoenen (binnen of buitenkant van je schoen ) ?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Saramsadeshome
    Hier hebben ze inderdaad naar gekeken maar ik had geen lente verschil in mijn benen en steunzolen of iets dergelijks waren niet nodig. Maar lief dat je met mij mee denkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. jeetje wat heftig. dan besef je pas dat je gezond bent.

    ik wens je heel veel sterkte toe de komende tijd. maar kun je bij de stufi niet aangeven dat je ziek bent oid en zijn daar geen regelingen voor?
    En mocht je je opleiding niet af kunnen maken, kun je dan niet ipv van mbo4 niv een mbo 3 of 2 diploma krijgen? Dan heb je in ieder geval iets op papier. (dit heeft een oud klasgenoot ook gedaan en daarna een andere opleiding gedaan en kon daardoor instromen)

    groetjes Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥