Een nieuw begin

by - januari 01, 2013

Laatst zag ik een leuk idee voor een Memory/Wishing Jar. Een mooi potje of fles die je
mooi opmaakt en je wensen, dromen, ideeën of mooiste momenten erin bewaard.  Dit kan
zo simpel of uitgebreid als je zelf wilt. Lintjes, strikjes, bloemetjes maar ook natuurlijke
materialen zoals gedroogde bladeren of vruchten kan je gebruiken. Of je schrijft je
boodschap op een mooi stukje papier, geeft gelijk een mooi effect.

Waarom ik hier nu over schrijf?  Als je elk mooi moment, idee of droom opschrijft op een
klein stukje papier en in de pot bewaard weet ik zeker dat aan het einde van 2013 je pot
behoorlijk vol zit! Leuk om op de laatste avond van dat jaar nog eens terug te lezen.
Herinneren welke mooie momenten je hebt beleefd of te kijken welke dromen al zijn
uitgekomen. Even herinneren wat belangrijk voor je is. Genieten van de kleine
momentjes. Of ik dit zelf ga doen weet ik nog niet, ik vind het wel een mooi idee! 


Bij een nieuwjaar hoort vaak een nieuwe start of ‘goede voornemens’. Ik ben van mening
dat elke dag een nieuwe start kan zijn maar op 1 januari met iets nieuws beginnen kan ik vaak toch niet laten. 

In 2013 wil ik:

- Weer wat afvallen. Dit wil ik gaan doen door gezonder te gaan eten en meer te
  gaan sporten.  Geen diëten meer voor mij J
- Mijn Life List af gaan werken
- Her Special Place afmaken
- Geen grote borduurwerken starten ( kleintjes is wel leuk voor tussendoor)
- Bladzijdes afwerken van mijn andere borduurwerken (WIP’s) maar hier ga ik maar geen
  doelen voor stellen.
- Beginnen met Yoga. Gelijk ook even bedenken of ik hier lessen in wil gaan nemen of
  zelf ga beoefenen.
- Regelmatig mediteren. Ik krijg dit vaak als tip van verschillende Fysiotherapeuten voor
 de ontspanning en om te zien of mijn rug hierdoor wat 'rustiger' en soepeler wordt.
- Mijn gitaar weer afstoffen, ik wil een keer een nummer van HIM leren spelen maar hiervoor
  moet ik eerst wat ‘gewone’ noten kunnen spelen 
- Keep calm and relax. Sommige dingen kan ik nu eenmaal niet veranderen en mijn
rugproblemen zorgen er wel voor dat ik rustiger aan moet gaan doen. Minder aandacht schenken
aan wat andere mensen vinden en lekker rustig aandoen en mijn eigen gang gaan.

Geen hele grote dingen dus maar minstens zo belangrijk voor mij. Ze zijn haalbaar dus
ik ben benieuwd of ik het allemaal ga doen en behalen.

Heb jij nog ideeën of goede voornemens voor 2013?

You May Also Like

6 Reacties

  1. Wat een ontzettend leuk idee. Meer gaan genieten van de kleine dingen. Ik heb geen goede voornemens, gewoon verdergaan met waar ik gebleven was. We waren al op de goede weg, en dit wil ik graag zo verder doen. (zwemmen, bewegen, gezond eten en afvallen) Ik hoop dat al je wensen mogen uitkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die pot is een leuk idee!
    Vaak weet je aan het eind van een jaar niet meer goed wat er nu voor moois en bijzonders is gebeurd.
    En nee, aan voornemens doe ik niet, ik neem het leven maar zoals het komt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n pot wilde ik eerst ook gaan maken, tot dat ik bedacht dat ik nog zo'n one line a day journal had liggen. Waar ik in Maart vorige jaar mee gestopt ben. Dus mijn 'goede voornemen' voor dit jaar is dat boekje nu eens volhouden. En dan aan het einde van het jaar terug lezen. Voor nu een happy new year!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wilde eerst een pot maken sinds ik getrouwd ben.. Maar paar briefjes vergeten dus maar mee gestopt. Leek me leuk idee om te geven aan mijn man als we een jaar getrouwd zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is wel een heel leuk idee ja, misschien leuk om toch mee verder te gaan?

      Verwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥