Onze gevederde vriendjes helpen

by - december 17, 2012



Al jaren hang ik vogelvoer op, in de winter meer dan in de andere seizoenen maar tegenwoordig
'mag' je ze in elk seizoen bijvoeren. Omdat bij ons achter een mooie, grootte Conifeer staat hebben
we regelmatig bezoek. De pinda's snoepen alleen de kraaien van maar de vetbollen vliegen erdoor.
Aangezien onze oude vogelvoerhouder kapot was gegaan moesten ze genoegen nemen met de
vetbollen, maar sinds zaterdag hebben we weer een nieuwe. Gelijk tot de nok toe gevuld, ze
kunnen nu weer lekker hun buikjes rond eten. De vetbollenhouder hebben wij trouwens zelf 
gemaakt van wilgen enten, op de Floriade van laatst. Het staat heel mooi natuurlijk en de
vogels zijn er ook erg blij mee, ze kunnen door de vele takjes en open ruimte mooi de wacht
houden tijdens het eten, zodat ze niet door vijanden worden gegrepen.

 Helpen jullie ook de vogeltjes de winter door te komen??




You May Also Like

5 Reacties

  1. Leuk hè, al die vogeltjes in de tuin, ik kan er ook zo van genieten! Bij mij komen ze ook echt niets te kort, hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie vogelvoeder!
    Ik hang dit jaar soms ook wel eens wat op, echt super leuk om te zien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Michelle, zoals je ziet ben ik verhuisd van punt.nl naar hier en het bevalt prima.

    De vogeltjes krijgen bij ons ook lekker eten en ik geniet ervan om ze te zien.

    Hartegroet van Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb hier ook vogelvoer hangen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Met een echtgenoot die gek is van vogels komen de vogels bij ons niets tekort,en we hebben er ook heel veel plezier van.
    Onze parkieten staan vlak bij het raam en aan de andere kant hangt een voedersilo speciaal voor de mezen, het is heel leuk om te zien hoe die op elkaar kunnen reageren.

    Groetjes Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥