Nieuwe (tijdelijke) klasgenootjes

by - december 15, 2012


Een voordeel aan mijn opleiding is dat er  regelmatig dieren in het klaslokaal aanwezig zijn.
Gisterochtend mocht ik een tijdje op deze beestjes letten, en ze vonden opgepakt
worden ook helemaal niet erg ^^ Dus daar zat ik daar onder de les Endocrinologie
(biologische wetenschap die zich bezighoud met het endocrien systeem, klieren die
afscheidingen in het lichaam hebben: schildklier, hypofyse, alvleesklier etc.)
met een baardagaam op schoot :) Ik vind ze erg cool en misschien dat er ooit
ook nog wel zo'n beestje hier in huis komt..

Wist je dat..

Dat de naam Baardagaam gekozen is vanwege hun baard.Vrouwtjes en mannetjes
hebben deze en ze zetten ze op bij ziekte, als er gevaar dreigt en als ze schrikken?

Het hele nieuwsgierige dieren zijn?

Ze gemiddeld 10 tot 15 jaar worden?

Je beter geen twee mannetjes bij elkaar kunt houden?

♥  Dat ze uit een droog en warm klimaat komen?

Dat je zowel warme als koele plaatsen in het terrarium moet hebben?


Ze hebben iets speciaals vind ik ♥ Wat vind jij van ze?

You May Also Like

11 Reacties

  1. Dat is zo eens iets anders, met een baardagaam op schoot! Ik vind dat ze iets prehistorisch hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zal dat afgeleid hebben tijdens de les, maar wel bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat klopt, na een tijdje heb ik ze maar weer naast me neer gezet. ;)
      Hij begon een beetje onrustig te worden, ze zijn er ook niet voor gemaakt om uren te kroelen ^^

      Verwijderen
  3. Dat was een leukebles!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja zeker ^^ Al veel honden en cavia's in de les gehad maar nog nooit Baardagamen!

      Verwijderen
  4. Hallo,

    Mijn schoonbroer heeft er thuis ééntje zitten, maar is het niet zo dat die beestjes slecht tegen stress kunnen, en dat met 4 kinderen in huis daar!
    Maar jouw les zal wel veel leuker zijn geweest met hen erbij :-) Ook tof je uitleg over hen, heb weer iets bijgeleerd sé :-)

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb er 1 mogen verzorgen toen de eigenaars op vakantie waren, een hele aparte ervaring.
    Vooral het voeren van de krekels was heel apart, eerst zat hij heel stil en opeens kwam hij in beweging en weg was dan de krekel.
    Ik hou het toch maar bij mijn cavia's en parkieten!

    Groetjes Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. geef mij maar de gewone huisdieren, deze vind ik een beetje eng

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het leuke dieren, maar ik hoef er zelf geen eentje te hebben haha. Ik ken wel mensen die ze hebben en die kunnen er zelfs mee knuffelen.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥