Mijn kerst

by - december 28, 2012


Dit was het eerste jaar sinds lange tijd dat wij beiden niet hoeven te werken tijdens de kerstvakantie.
Onze kerstdagen stonden nu in het teken van bezoekjes, gezelligheid, lekkers, cadeautjes en relaxen.
En natuurlijk  horen daarbij ook cadeautjes kopen, krijgen maar ook maken. Onderstaande 'kerstbal
beestjes' waren voor mijn vriendinnen met een zelfgemaakte kerstkaart erbij.


Vrijdag avond hadden we voor het eerst een etentje van Chris zijn werk en dit was buiten verwachting
erg gezellig. De zaterdagavond gaf Chris zijn familie een kerst-avondje waarbij we lootjes trokken.
Onderstaande mand heb ik zelf opgemaakt met wat Hyacintenbolletjes, mos en nep sneeuw voor
mijn schoonmoeder als klein cadeautje,  ook mijn eigen moeder heeft er eentje gekregen.



Eerste kerstdag vierden we bij mijn familie, weer met lootjes. Aangezien mijn gezin een stuk
kleiner(4 personen) is vind ik dat persoonlijk wat rustiger en ook gezelliger. Ik heb een cadeaubon
 van de Rituals gekregen en twee leuke 3D boeken om kaarten te maken, beide cadeautjes ben ik erg
blij mee! S'avonds vierden we kerst bij mijn Oma, lekker gourmetten hoort natuurlijk ook bij kerst ^^


En de tweede kerstdag vierden we lekker saampjes, thuis. We vierden niet alleen tweede kerstdag
maar ook ons 5-jarig samen zijn. Een lekkere wandeling werd gemaakt en voor het eerst in lange
tijd heb ik de Fall Fairy weer eens opgepakt. S'avond hebben we het gezellig gemaakt met een lekker
uitgebreid etentje bij ons thuis.. Natuurlijk moesten we ook een kerstfilm gezien hebben dus deze 
werd erbij opgezet: Ice Age: a Mammoth Christmas. En later werd er nog meer lekkers en een rood
wijntje open gemaakt.

De kerstdagen bevielen mij prima zo en nu staan er nog wat vrije dagen voor de deur.
De vrije dagen zullen vooral met bezoekjes worden gevuld om weer bij te kletsen met mensen,
maar ook om het nieuwe jaar te vieren ( met voor het eerst vuurwerk) en eens te kijken wat 
het afgelopen jaar voor ons betekend heeft. En te dromen wat volgend jaar (nog) kan brengen.

Hoe waren jullie kerstdagen?



You May Also Like

10 Reacties

  1. zo te lezen heb je een fijne Kerst gehad,leuke kerstballenbeestjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt heerlijk!! IK bracht de kerstdagen op toppunt van ziek zijn door hihi. 1e kerstdag bij mijn ouders gekookt (met de nodige zitpauzes) en 2e kerstdag thuis icm bezoekje aan de dokter. Later op de avond nog naar vriendjelief en zijn fam geweest (gingen uit eten) en nog ff nageborrelt met aantal. Nu weer lekker rust, bijkomen, uitzieken, aansterken..hopende op een fitter oud& nieuw!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat klinkt allemaal erg gezellig, fijn als je met een goed gevoel kunt terugkijken op de feestdagen. Ik zou zeggen zet de deur maar wijd open en laat die vrije dagen binnen, geniet er van! Voorzichtig met vuurwerk hè ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. klinkt heel gezellig ! je mandje met bolletjes vind ik erg leuk, leuk idee voor als de kerstboom weg is !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jullie hebben ervan genoten lees ik.
    Ook bij ons hebben we lootjes getrokken en elkaar cadeautjes gegeven.
    Samen met de kinderen gegeten, spelletjes gedaan en tweede kerstdag waren mijn man en ik met z'n tweetjes, wat ook lekker was na een drukkere eerste kerstdag.

    Wat heb je weer leuke dingen gemaakt.

    Groetjes van Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat je leuke dagen hebt gehad. Ik heb helaas op bed gelegen. Had zoveel borduurplannen, waar niets van gekomen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het klinkt echt super :) Hier is het opzich ook wel prima geweest :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat het zo allemaal is bevallen! :)
    Leuk plantje ook...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. dat klinkt als heerlijke dagen en wat een leuke mandjes voor je schoonmoeder en je moeder! rituals...heerlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat klinkt als een hele leuke kerst! En die eerste kerstbal beestjes zijn echt leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥