#2 Vriendschappen

by - april 02, 2012


Op school moesten we weer eens een test maken om meer over jezelf te weten te komen.
Bij mij kwam Hoog Sensitief uit, iets waar ik mij al jaren van bewust ben. Ik trek mij dingen
te snel persoonlijk aan en kan lastig los laten. Op Kersenbloesems heb ik hier wel eens eerder
over geschreven: Vriendschappen. De echten zijn moeilijk om te vinden en soms heb ik het
gevoel dat ik na al die jaren nog niet veel verder ben gekomen. Afhandelen en achter mij laten
heb ik altijd lastig gevonden. Ik kreeg een tijdje terug mooie reacties, dat sommige mensen 
maar tijdelijk in je leven verblijven en dat je sommigen achter je moet laten als de tijd er daar
voor is. Iets wat mij is bijgebleven. De waarheid is soms zwaar, zeker als sommige vriendschappen
al 8 jaar duren. Na een paar onvriendelijke reacties vanaf vrienden ben ik steeds meer gaan
twijfelen, moet ik daar nog mijn tijd en energie insteken?  Toch weerhield mij iets, dat zelfde
gevoel dat mij al 1.5 jaar tegenhoud om beslissingen te maken. Al vele manieren zijn er 
geprobeerd maar nog steeds is er geen goed resultaat. Mijn gedachten liepen de laatste paar
dagen al weer over, maar na vandaag is het weer iets duidelijker geworden.
Een ijzige begroeting, geen oogcontact, een ontmoeting voor vreemden. Iets waar niemand
zich prettig bij voelde. De dingen die gezegd zouden moeten worden bleven achter wege.
Een knagend gevoel bleef aanwezig. Iets waar ik niet langer meer mee wil lopen.


Once you will know my dear
You don't have to fear
A new beginning always starts at the end
Until the end of time
She goes her own way

Within Temptation- Mother Earth


You May Also Like

4 Reacties

  1. Als jouw eigen gevoel er klaar voor is zet het zichzelf wel om in daden. Forceer niets, daar krijg je alleen maar spijt van.

    Als ik jouw verhaal zo lees met je vorige uiteenzetting over vriendschap in mijn achterhoofd, denk ik dat je gevoel bijna zo ver is, maar jij bent de enige die weet wanneer helemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wanneer ik dit lees heb ik het gevoel dat ik in de spiegel kijk, best beangstigend. Besef dat ik de gene kon zijn die dit schreef.

    Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Soms groeien mensen uit elkaar, dat doet zeker pijn.
    Je liep een tijd lang dezelfde weg maar nu kom je op een splitsing.
    Helaas moet je soms afscheid nemen.
    Al is het zeker zo dat het makkelijker is om een vriendschap te verliezen dan er eentje te behouden.
    Maar onthoud: echte vrienden BLIJVEN, door alles heen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Soms gaan vriendschappen stuk, erg vervelend. Vooral als je het je heel erg aantrekt. Dit had ik vroeger ook, maar heb ik de afgelopen jaren steeds minder gelukkig.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥