Movie: Let me in

by - juni 13, 2011


Ik hou van trillers en fantasy boeken maar ook films. Vooral films.
Ik heb er al heel wat gezien en heb een eigen ‘smaak’ ontwikkeld.
Na zoveel films te hebben gezien is het soms moeilijk om leuke
nieuwe films te ontdekken. Ik ben verslaafd aan vampier films.
En niet zo’nklein beetje ook. Maar geen Twilight crap
( i’m sorry for the fans)maar films zoals Blade, Underworld en
vooral Queen of the damned en Interview with a vampire.
De laatste twee films heb ik al tientallen keren gezien en ik blijf
ze mooi vinden. Ik heb alle vampierboeken van Anne Rice
gelezen en in mijn bezit. Na wat surfen kwam ik een andere film
tegen, Let me In.Soms moet je gewoon een film kijken en je niet
zoveel van het verhaal aantrekken, dat is bij deze film ook zo.

‘Owen is een 12-jarige jongen uit New Mexico die op school
gepest wordt. Hij raakt bevriend met zijn buurmeisje Abby, die
pas in de stad is komen wonen. Vanaf dat moment vinden er
verschillende 'vreemde' gebeurtenissen plaats en komt Owen
langzaammaar zeker achter het verschrikkelijke geheim
van zijn buurmeisje...




Wat ik gewoon zo mooi aan deze film is dat ze bij de ‘echte’ dingen
blijven. Als je 50 vampier films kijkt zijn er altijd een stuk of 10 die
het anders proberen te doen. Eh eh niet doen, sommige verhalen
moeten gewoon intact blijven, bij de legende. Dat noem ik de
‘echten’ Deze film doet dat ook, een klein beetje romantiek maar
niet teveel, het laat vooral het mysterieuze meisje goed naar
voren  komen. Niet als een sweet little vampire girl maar gewoon
als een  die hard human killer maar met een zwak voor Owen.
Zoals het  ook hoort.  Er worden aardig wat mensen vermoord in
de film en ook dat vind ik een goede zaak. Een vampier verhaal
zonder  moorden is wat mij  betreft fake.. Jep je merkt het al wel,
ik ben fan van deze film. Hoop dat er meer van dit soort films
komen en wat  minder zoals Twilight..

Lijkt jouw deze film wat?
enne, tips voor goede vampire movies zijn altijd welkom ^_^


You May Also Like

4 Reacties

  1. Meid, ik zou gewoon geen oog meer dicht doen!
    Ik kan dan ook alleen maar tegen films voor alle leeftijden of hooguit boven 6 jaar, hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihihihi zit hier stiekem te lachen want ik ben net als Pauline , hoewel ik nu al tegen iets meer kan dan vroeger !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vampieren films, zalig. Ik heb deze nog niet gezien, maar het lijkt op een andere vampierefilm. Let the right one in, ik dacht een zweedse film.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ziet er een hele leuke film uit ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥