Hamster liefde

by - december 29, 2010

Vroeger wou ik altijd een beestjes bij mij op de
 slaapkamer hebben. Na lang zoeken kwamen mijn ouders en
 ik  op een dwerghamstertje uit, zelf heb ik toen
een mooie kooi van mijn spaarcentjes gekocht en een weekje
later stond er een kooi met zo'n klein schatje. Dat was toen ik 12
was, nu 7 jaar laten heb ik nog steeds hamsters!
Ach en als je toch al één hamster hebt kan er nog wel eentje bij
he, ik heb dus een tijd lang
2 zelfgemaakte hamster kooien boven op elkaar gestapeld.

Foto van een jaar terug..


Ik vond (en vind) het een super goede oplossing als je 
een goedkope maar ruime kooi wilt. Grote knaagdier kooien zijn 
namelijk nog best prijzig! Deze heeft een afmeting van 70 x 40 
x 50 ( lxbxh), en dat voor maar 20 euries en een handige vader! 
Helaas hebben hamsters niet het eeuwige leven 
dus na 1.5 jaar moest ik afscheid nemen van mijn kleine Milo 
en had ik alleen nog Syrtje Bailey.

Maar na een tijdje begint het toch wel weer te kriebelen, 
zeker als je stage loopt in een dierenwinkel! 
Oké dan komt er weer een tweede hamster, maar gaan we dan
weer kooien stapelen? Dat vond ik niet zo'n goede oplossing dit 
keer ( we zijn namelijk ondertussen verhuisd naar een ander huis) 
en wat is dan de oplossing?
Een zelfgemaakte Hamsterkast natuurlijk!

Hier twee foto's zodat jullie er een idee van krijgen:


Het idee komt van een Nederlands hamster forum  af..

Je kan een stevige (boeken)kast gebruiken maar je
 kan ze natuurlijkook helemaal zelf maken van losse planken.
Dat gaat  mijn vader dus voor mij maken, een super
mooie hamsterkast  waar mijn hamsters genoeg ruimte in
zullen hebben.De kast word 70 x 40 x 175 cm ( lxbxh) en dat
voor twee hamsters! Sommige mensen zullen me voor gek
verklaren maar ik vind het geweldig! Op deze manier heeft Bailey
twee keer een verdieping van 70 x 40 x 50 tot zijn beschikking
en mijn nieuwe dwerghamster krijgt ook twee verdiepingen 
maar dan van 70 x 40 x 35 cm.

Als je iets doet kan je het beter gelijk goed doen he ;)


Het loopwiel van mijn nieuwe dwerghamstertje staat
alvast klaar. Maandag avond op Zooplus.nl besteld en ik had
 het vanmiddag al in huis.

Als de hamsterkast af is zal ik natuurlijk weer een update
met foto's plaatsen.

You May Also Like

5 Reacties

  1. Wat een leuk idee van de kast, ben benieuwd hoe jou kast eruit gaat zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig!
    Ook om te zien lijkt me straks, dan kunnen de hamsters zich heerlijk uitleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vind het helemaal niet gek, juist heel leuk !
    kan hij / zij dan ook zelf van de 1e naar de 2e verdieping ?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tussen de eerst en tweede verdieping komt een gat en via een trappetje kunnen ze dan inderdaad naar de volgende verdieping.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥