Vrijheid

by - november 23, 2013


Toen we gingen verhuizen hadden we verschillende wensen, dierenliefhebber
als ik ben zijn de meeste wensen voor de diertjes. Zo wou ik graag dat Simba
een huisje kreeg die bij haar past ( check) maar ook dat de konijnen meer ruimte
en aandacht kregen. Al een hele tijd is Osirus vervelend aan het doen, is het niet
rammelen met de waterfles dan is het wel knagen aan de tralies. Na het kopen
van een luxe drinkbak was dit vervelende gedrag nog steeds niet over. 

Na een beetje te hebben gesurft op het internet kwam ik erachter dat dit gedrag past
bij  verveling. En eigenlijk klopt het ook wel, de hele dag in een kooi zitten is natuurlijk
ook niks, maar heel de dag rondlopen in de woonkamer is ook geen  optie. Zodoende
zette ik de kooi  in het halletje, zodat ze de benen konden strekken. Na een paar uur had
Floortje het opgegeven en lag ze alweer lekker languit in haar kooi, maar Sirus niet.. 
hij huppelde nog vrolijk verder. Telkens als ik langsliep wou meneer een aai over 
zijn bol en hupste vrolijk met mij mee. Nu een week later staat de kooi nog steeds in 
het halletje, met het deurtje los. Mijn kabels zijn veilig en de konijnen hebben heel wat
 meer ruimte, prachtig vinden ze het! Ze weten zelfs al dat het halletje en keuken 'hun gebied' 
is en de woonkamer de onze, netjes blijven ze voor de drempel. En wie zei dat konijnen
 geen slimme dieren zijn? De komende tijd wil ik mij meer gaan verdiepen in hoe je konijnen
die je binnen houd, het beste leven kunt geven. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.
In het vorige huis kon dit gewoon niet, maar hier gelukkig wel..

Tips en leuke ideeën zijn altijd welkom =)




You May Also Like

4 Reacties

  1. Wat zijn ze lief! Heerlijk dat ze nu de ruimte krijgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh, wat lief!! Onze konijnen zijn buiten. Dat gedrag van zich vervelen, herken ik. Dat ging bij onze konijnen ook beter toen ze meer ruimte kregen, én een maatje. En gras eten, dat doen ze ook héél graag, maar ja dat gaat een beetje lastig met binnen-konijnen! Het zijn zulke grappige, sociale dieren. Ik weet inmiddels ook dat konijnen allemaal verschillende karakters hebben, zó leuk. En inmiddels zijn wij erop bedacht dat ze ons steeds weer voor verrassingen kunnen stellen. De ene keer door zomaar te ontsnappen (een konijn van 7 jaar oud, wat nog nooit eerder een poging gedaan heeft...), de andere keer door ineens aan de stam van een vlak bij het hok staande conifeer te gaan knagen (ergens op klimmen en net zo lang rekken en op je tenen staan tot je erbij kunt).
    Binnen-konijnen heb ik geen ervaring mee, lijkt mij wel heel gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lieve foto's! Zien er erg schattig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Michelle,

    Wat een lieverdjes !

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥