Fleurige kleurtjes

by - mei 01, 2013


Eigenlijk hebben wij altijd  (groene) planten in huis.
Als voormalig student-bloemist en natuur liefhebber vind ik
het zonder een bloemetje of plantje erg kaal in huis.
Zo hebben wij al jaren de graslelies en cactussen staan.
Sinds de komst van Simba is er het één en ander veranderd.
Mooie bloemen werden  met vaas en al omver gegooid, en
de meeste planten werden uit gegraven, waardoor er alleen
een zielig steeltje overbleef. Daardoor bleven vaak planten
en bloemen keurig bij de bloemist of tuincentrum staan.

Maar ik begon het te missen, steeds vaker werden er bloemen
mee naar huis genomen en dit ging redelijk goed. Zou het
met planten dan ook weer lukken?? Afgelopen week wilden
we dit toch maar weer een testen. De eetkamer tafel en
boekenkast zijn in ieder geval lekker opgefleurd.
En Simba? Ach.. soms vind ik wat potgrond op de vloer, maar
tot nu toe gaat het best goed.. duimen maar dus ;)




You May Also Like

8 Reacties

  1. Grappig, ik heb ook de bloemisten opleiding gedaan! Fijn hè, poezen ;). Bij ons vinden de buurtkatten onze voortuin erg interessant als kattenbak..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk die mooie kleuren in huis!! Kan mij voorstellen dat je dat hebt gemist. Helemaal met je bloemistachtergrond. Fleur-op-se met deze fijne plantjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Michelle.
    Ik heb helemaal geen groene vingers,hoewel ik ooit wel een cursus bloemschikken heb gedaan. Dat vond ik heel erg leuk. Mijn planten zijn meestal moerasplanten of droogbloemen,maar ik vind het wel heel gezellig wat kleur in huis.
    Dikke knuf van Rens

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O ja Michelle...herkenning!!! Onze Mo (lijkt heel erg op Simba) is ook zo'n bloemen en plantendraakje. Zij vindt het bloemenwater ook zoooo lekker ;) Ik probeer ook steeds weer iets en het gaat wel vaker goed...gelukkig! Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg mooie foto's! (zelf heb ik totaal geen groene vingers)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb écht geen groene vingers. Ik heb eerder een touch of death... Alles sterft bij mij :-S

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die bovenste heb ikzelf ooit als miniplantje voor 1 euro gekocht. Toen hij uitgebloeid was heb ik de dode bloemen eruit geknipt en nu bloeit hij voor de derde keer. Nadat ik hem in een grotere pot heb gezet is hij flink gegroeid.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥