I will miss you Rome..

by - mei 13, 2012

Hallo iedereen,

Na een midweekje in Rome kwam ik vrijdagmiddag dan weer terug in Nederland.
Eigenlijk best wel jammer want ik heb mij super goed vermaakt! Om jullie een indruk
te geven wat ik allemaal heb gezien heb ik twee foto collages gemaakt. Ik heb over de 540
foto's gemaakt dus dit leek mij wel handig ^^



De eerste dag kwamen wij om s'middags 14.00 uur bij ons hotel aan.
Na de kamers verdeeld te hebben gingen we op pad om de stad alvast
een beetje te verkennen. Elke middag/avond hadden wij vrij van het programma 
zodat je lekker je eigen gang kon gaan en zelf dingen kon ondernemen.
Dat betekende dus winkelen, rond kijken, uit eten gaan en de avond afsluiten met
een wijntje op het terras of echt Italiaans ijs eten.

De tweede dag en derde dag hebben we echt de toerist uit gehangen en zijn
we naar alle populaire bezienswaardigheden geweest. Zoals het Collosseum
( super gaaf, ik ben er ook binnen geweest), Foro Romano, Piazza Venezia,
Fontana di Trevi, het Vaticaan en St. Pieter, Piazza Navona en het Vittoriale.
Kortom, vele prachtige plekken en gebouwen werden bezocht.
(Voor meer informatie klik op de links.)



De laatste dag zijn we naar een echte Italiaanse markt geweest 'Campo di fiori'
waar de potjes Pesto, zakjes gekleurde pasta en bekers vers fruit de markt sieren.
Wat lekker zag het er allemaal uit! S'middags gingen we met een stadsbusje verder
naar Villa Borghese. Een prachtig groot park waar de bodem bedekt was met gras, bloemen
en bomen en parkieten in de lucht vlogen. Een keertje wat anders dan duiven :)

Daar was ook het dierenpark waar we heen gingen. De dieren hadden prachtige verblijven
en zagen er erg gezond uit. Dus geen beestjes die in een rondje steeds lopen.
Voor het eerst heb ik een Lynx en tijger goed op de foto kunnen krijgen ( hierboven zie je
de lynx) en als dierenliefhebbers hebben we daar dan ook enkel uurtjes door gebracht.

En na 4 heerlijke dagen was het weer tijd om de koffers in te pakken en terug te
vliegen naar Nederland. Binnenkort wil ik wat foto's laten afdrukken om een
foto album van deze mooie reis te maken. Een aandenken aan een onvergetelijke week.
Een reis die ik zeker nog een keer met vriendlief wil gaan maken...

Zijn jullie al eens in Rome geweest of heb ik jullie nu aangestoken =) ?

 



You May Also Like

5 Reacties

  1. Wat een super mooie foto's! Ik ben nog nooit in Rome geweest maar wil er zeker eens een keer naar toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt helemaal geweldig!
    In Venetië ben ik wel een keer geweest en dat vond ik prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk om te horen dat je een superweek achter de rug hebt, nee ben er nog nooit geweest, maar lijkt me leuk na het lezen van jouw logje.. wie weet..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat ziet het er geweldig uit! Ik wil zeker nog een keertje naar Rome toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat klinkt als een geweldige tripje, ik ben nog nooit in Rome geweest, maar ik wil er zeker nog naar toe!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥