The Secret

by - juni 18, 2011


Iedereen heeft wel is van die dagen dat je niet lekker in je vel zit.
Als het goed is gaat dan na een paar uur/dagen wel weer over, toch?
Maar wat nou als dat vervelende gevoel uit je gedachtes
voorkomt, en als je daar nu last van hebt?
Als iemand anders lekker in zijn of haar bedje ligt dan pieker ik
vaak over vanalles en nog wat. Op vrije dagen kan ik net zo
gespannen zijn als op hele drukke dagen.
Dit wordt natuurlijk erger als ik een tentamen, presentatie,
sollicitatie enz. heb. Het schooljaar eindigt bijna en zo ook mijn huidige
 stage plek, voor volgend jaar ben ik dus opzoek naar een nieuwe maar
dit wil nog niet lukken. Er zijn zo weinig stage plekken en zo veel
leerlingen die bij een dierenarts stage moeten lopen. Als ik geen stage
plek vind loop ik flinke vertraging op. Waardoor ik met de
studiefinanciering in de knoop kom, naja het idee is duidelijk.



Dat gepieker beïnvloed mijn humeur, mijn omgeving maar ook
mijn gezondheid. Zo heb ik regelmatig last van erge rugpijn en
hoofdpijn.Makkelijk gezegd, kom van de negatieve
gedachtes af en de stress zal ook minder worden samen
met mijn lichamelijke klachten.




Vandaag besloot ik om bij de Bieb The Secret van Rhonda Byrne
te lenen, ik heb al een aantal leuke verhalen over dit boek
gehoord en je kunt het altijd proberen, toch?
Ik heb het boek in één teug uitgelezen en wat een mooie dingen
 staan hierin zeg! Ik ben het niet met alles 100% eens maargoed..
Waar het boek eigenlijk om draait is het volgende, alles wat je
uitzend krijg je ook weer terug. Dus als je positieve’ gedachtes
 ‘denkt, trek je meer positiviteit aan. Je zal dan dus ook meer
leuke dingen ervaren dan wanneer je negatieve mensen
of situaties aantrekt. Geniet van alle kleine dingentjes,
wees dankbaar en zie overal iets positiefs in, als iedereen
 dat toch is kon zeg..

..

Het lijkt me wel moeilijk om alles ineens positief in te gaan zien
maar ik kan altijd wat dingentjes proberen. Dit werkt ook niet wat ik n
u aan het doen ben.. Hier zal nog wel is een logje over komen..

Kennen jullie The Secret al,zijn jullie er ook fan van of..
toch maar niet?

You May Also Like

11 Reacties

  1. The Secret, ik heb er al over gehoord, maar denk dat het niks voor mij is. Al zou ik beter ook wat positiever ingesteld zijn. Ik pieker me ook constant rot en het houdt me dan ook echt wakker.

    Mag je niet op je oude stageplek opnieuw stage doen? En het komt vast wel in orde hoor. desnoods zelf dierenartsen gaan aanspreken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken het boekje niet en heb er ook nog niet van gehoord , ga er eens iets meer over opzoeken ,ik kan soms best ook wat meer positieve gedachten gebruiken !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zag 'm van de week in de bieb liggen en dacht 'zal ik?'. Misschien toch maar eens doen want ik kan ook aardig piekeren ook al weet ik dat het niks uithaalt en je door de wet van aantrekkingskracht dan juist narigheid naar je toehaalt.
    Succes met het vinden van een stageplek!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb er wel over gehoord maar nog niet gelezen, de grote tekst die je op de foto hebt staan vind ik wel een hele goede.

    Succes en een fijne zondag.

    Groetjes Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ken het boek niet,en wat je stage betreft dat zal wel in orde komen,en piekermomenten iedereen kent ze wel,mijn oplossing ga een flinke natuurwandeling maken dat help mij ook

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Neeeeeeee, ik ben hier zeker geen fan van...dan krijg je namelijk ook al gauw het idee dat het dus allemaal je eigen schuld is wat er in je leven gebeurd..had je maar positiever moeten denken!
    Maar soms heb je gewoon tegenslag en ongeluk en moet je daar uit zien te komen.
    Geloof me, hoe ouder je wordt hoe steviger je in je schoenen komt te staan.
    Alles lost zich uiteindelijk wel weer op...maar dat is een proces van jaren.
    Veel sterkte met je zorgen, en bedenk goed: wakker liggen helpt echt niet, in het donker worden de beren alleen maar groter en enger!Ga dan maar even wat lezen of borduren...groetjes en liefs Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb The Secret wel gelezen, omdat ik toch nieuwsgierig was, niet omdat ik het echt nodig had. Ik vond het toch verrassend interessant en je leert hoe je dingen een positieve draai kan geven. Sommige dingen vond ik iets te ver gaan zoals het voorbeeld om een blaadje aan het plafond boven je bed hangen en dan wachten totdat je droom uitkomt. Maar ik geloof zeker dat het een goede invloed kan hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Michelle,

    Ik ken het boek niet,...
    maar als eens naar buiten gekeken...zou het niet van het trieste weer kunnen komen, wij hebben de zon écht wel nodig en waar is ze ???
    Dat werkt ook op een mens zijn systeem hoor :-(

    En eens een dipje hebben met tijden, is niet ongezond hoor, al zegt je lichaam daar iets anders van (ik weet er helaas ook alles van, kop-, rug- en nekpijn door de stress,..), maar we hebben eerst een dipje nodig, om te weten hoe we er terug moeten uitkomen, moeten we eerst even diep gaan zitten om dan hoog te kunnen springen hé :-)

    Succes met je eigen zelf :-)

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hello Michelle,
    Eerst een dankje voor je lieve reacties die je telkens op mijn blog plaatst.
    En, neen dat boek ken ik niet. Ik heb zo mijn eigen filosofie: Als er mij iets tegenzit, dan doe ik iets leuks. Zoals gisteren, mijn bloghoofd veranderd en er een tekstje ingezet, want ik voelde mij niet goed in mijn vel. En je raadt het vermoedelijk wel: het werkte.
    Kop op meid: Na elke regenbui komt er zonneschijn. Neem dat maar van mij aan.
    En je stageplaats... die komt er ook wel als je er maar vast in gelooft.
    En proficiat: je borduurwerk wordt een kunstwerk!
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Michelle,
    Ja the Secret heb ik ook wel eens over gehoord, op tv. Heb er ook wel eens over gedacht het te lezen. Heb zelf Eckhart Tolle gelezen "Leven in het nu", is ook een heel goed boek, het gaat er om stil te zijn bij het nu en niet te piekeren over de toekomst. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk maar het is wel zo, Ik kan het nog niet altijd, maar probeer het wel. Het is zo moeilijk in het moment te leven, je gedachten dwalen vaak af, idd wat jij schrijft, en dan ga je piekeren.
    Ik wens je succes op zoek naar een nieuwe stageplaats, het komt vast goed

    BeantwoordenVerwijderen
  11. PS. Raar dat de afb. bij mijn naam niet verschijnt...op andere site wel...
    Nou ja maakt niet uit.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥