Cherry Blossom/ Sakura

by - april 24, 2011

Even weer een persoonlijk logje. Ik heb in het verleden wel is wat gepost over tattoos.. Tattoos is iets waardoor ik mezelf uitdruk, iets waar ik van hou. Als er mensen met tatoeages lang me heen lopen moet ik me gewoon even omdraaien om te kijken wat voor eentje dat nou was.Ik kan uren internet afstruinen en er over praten..

Ik heb er zelf al twee en de derde is onderweg! Elke keer wou ik een afspraak maken maar tot nu toe kwam het er gewoon steeds niet van.  Gisteren stond ik dan met een goede vriendin in de Tattoo Shop. Afspraak gemaakt en 12 Mei is de grote dag om 12 uur s'middags.


Dit is het ontwerp, ik heb gevraagd of het iets sierlijker kon worden gemaakt dus waarschijnlijk zal het nog wel iets veranderen.  Maar dit is het algemene idee, een mooie tak kersenbloesem ( Cherry Blossom).

'De kersenbloesem (prunus, sierkers) wordt door de Japanners zelf
sakura genoemd.  De bloei en het verval van de sakura is in Japan
 verbonden met het leven  van de mens. De bloei zelf is in eerste instantie het teken
 dat de lente is begonnen,  maar de diepere betekenis is dat dit uitbundige
teken van leven net  als mensen onderhevig is aan invloeden die we zelf
niet in de hand hebben.  Zon, regen en wind bepalen de duur van de bloei.

Het is belangrijk intens te genieten van de bloei van een leven, zegt de sakura.
Daarna is het de kunst om te accepteren dat de bloei slechts van korte duur is.
Net als de bloesem is ook de mens overgeleverd aan de grillen van de natuur.
De één zal mooier en langer bloeien, de ander moet genoegen nemen met een
onopvallende  plek in de schaduw.'


Toen ik bovenstaand verhaal ergens had gelezen was ik gelijk verkocht, de Cherry blossom sluit precies aan wat ik wou. Geniet van het leven! En dat betekend deze tattoo voor mij. Genieten van de dingen in je leven en niet altijd stil staan bij de negatieve kanten. Leef je leven zoals jij denkt dat het goed is want voor je het weet is het voorbij en heb je misschien de mooie dingen gemist. Leef dus in het nu en niet in verleden en in de toekomst.

Natuurlijk zal ik de foto's posten als de tattoo gezet is ;)

You May Also Like

5 Reacties

  1. Oh wat leuk, ik wil later ook een tattoo, maar nu nog niet. Ben benieuwt hoe die gaat worden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Michelle,

    Zelf zal ik dat nooit doen, maar andere mensen doen methun lichaam wat zun willen hé :-)
    Het is wel een mooie (en grote,niet?), is het écht permanent of ?? Want heb je er geen die niet blijven, of ben ik mis, ik ken er dan ook niks van, dus ik ga maar zwijgen nu, slim hé,hihi.

    Ben benieuwd naar je blogej dan op 12 mei hoor, om te zien hoe het je staat :-)

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ieks, lijkt me zelf helemaal niks!
    Maar het is wel een mooie hoor.
    Spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie zeg!
    Ben via Jaimie op je blog gekomen.
    Mooie borduurwerken heb je ook zeg. Ik heb ook nog zo'n grote liggen maar heb daar al een jaar niks meer aan gedaan, misschien toch maar weer eens aan beginnen.....

    Groetjes Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie tattoo! Ik ben ook wel een tattoo liefhebber, maar de ene is niet de andere. Deze vind ik wel erg mooi. Veel succes ermee en ben benieuwd hoe de jouwe gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥